Novosti

Novosti i najave

Održan okrugli stol

Održan okrugli stol "Ljudi, temelj poduzetničkog uspjeha"

27. studenog 2015.

U četvrtak 26. studenoga 2015. održana je konferencija „Do veće profitabilnosti efikasnijim upravljanjem zaposlenicima“ u organizaciji Hrvatske udruge poslodavaca i tvrtke SELECTIO.

U sklopu konferencije održan je okrugli stol „Ljudi, temelj poduzetničkog uspjeha“ na kom su sudjelovale uspješne male tvrtke koje su se uključile u inicijalnu skupinu projekta QHR. Panelisti su govorili o ključnim izazovima u razvoju njihovih organizacija i praksama upravljanja zaposlenicima koje su im pomogle u razvoju kao i propustima koji su se negativno odrazili na poslovanje.

Alan Sumina, direktor Nanobita priznao je da njegova tvrtka, iako vrlo uspješna i brzorastuća, još uvijek uči o procesu upravljanja ljudima. U tome im, kaže, najviše pomaže sudjelovanje u projektima kao što je QHR. „Bez pametnih ljudi vi ne možete razviti gotovo nikakvu firmu u IT biznisu. Nama je bilo jako bitno naći ali i zadržati kvalitetne ljude. To možete ako imate dobre uvjete, ali plaća je samo jedan od njih“, naglasio je Sumina.

Važnost strukturiranog pristupa i ulaganja u privlačenje i zadržavanje vrhunskih stručnjaka istaknuo je i Nikola Kapraljević, direktor u Infinumu. „Od početka smo se trudili voditi računa o zapošljavanju i upravljanju zaposlenicima, no to je sve bilo intuitivno. Kada smo zaposlili 40 ljudi, morali smo promijeniti pristup i angažirati HR stručnjaka. Trebali smo to ranije napraviti kako bismo se mogli posvetiti onome što mi, kao IT stručnjaci, najbolje znamo.“

Posebno je bitno, složili su se sudionici, ljudima pristupiti u vrijeme kada tvrtka raste, odnosno objasniti zašto je to bitno. Goran Mirković iz tvrtke AVL-AST priznao je da su oni napravili grešku što nisu na vrijeme objasnili zašto su rast i razvoj potrebni. „Početkom 2000. godine morali smo povećati broj ljudi s 18 na 39 zaposlenika. Bez obzira koliko je firma uspješna, takvi procesi odvijaju se dosta brzo i neke stvari vam neizbježno promaknu. Tada smo vidjeli da je važno strukturirati internu komunikaciju.“

Rast organizacije zahtijeva i od menadžmenta da se mijenja i razvija. Manuela Šola, direktorica Abrakadabre podijelila je svoje iskustvo u rastu organizacije s malog tima na tvrtku od 30 zaposlenika. „Kako bi se organizacija mogla promijeniti, morala sam se prvenstveno promijeniti ja kao menadžerica, a samim time promijeniti i internu komunikaciju. Promjena kulture agencije i uvođenje polugodišnje evaluacije, kako menadžmenta tako i zaposlenika, promijenilo je klimu kompanije“, kazala je.

Ana Majetić članica Uprave DOK-INGa rekla je kako im je bilo lakše kada su utvrdili smjernice - uprave i svakog tima, jer su na temelju toga utvrdili slabosti i nedostatke. „Jasno smo definirali strategiju, našu misiju, viziju i vrijednosti. U definiranju vizije kompanije sudjelovao čitav tim, kako voditelji tako i zaposlenici koji su se svojim radom posebno istaknuli.“

Sudionici okruglog stola su zaključili da su ključne prakse upravljanja zaposlenicima koje su rezultirale i boljim poslovnim rezultatima ulaganje u privlačenje najboljih kandidata, strukturirani proces selekcije koji uključuje procjenu u kojoj mjeri će se osoba uklopiti u organizaciju te planiranje razvoja vještina i znanja koje će organizacija trebati u budućnosti. Istaknuli su da uvođenje strukturiranog upravljanja zaposlenicima sprječava i gubitke. Veliki je trošak za organizaciju ponovno tražiti i uvoditi osobu u posao što se može spriječiti kvalitetnom selekcijom, strukturiranim programom uvođenja u posao i jasnom komunikacijom.

Naši klijenti

Kako bi vam omogućili bolje korisničko iskustvo, ova stranica pohranjuje vaše kolačiće (cookies). Više informacija